Klachten
Het kan altijd voorkomen dat er iets niet helemaal gaat zoals gepland. We raden u aan om
klachten omtrent veilingen en kavels eerst bij de desbetreffende veilingmeester aan te kaarten.
U kunt het beste contact opnemen via ons ticketsysteem. U zoekt in uw account de juiste
order, kavel of veiling op en maakt hier gebruik van de link om een chat te starten. Er wordt
automatisch een gesprek gestart met de juiste veilingmeester en de bijbehorende order, kavel
of veiling. Hier kan u verder aangeven dat u een klacht heeft. Mocht u XL Auctions aan het
gesprek willen toevoegen dan is dit eenvoudig te doen in hetzelfde ticketsysteem
Overige klachten kunt u het beste kenbaar maken bij XL Auctions. Dit doet u door gebruik te
maken van het ticketsysteem op de contactpagina of in via uw account in onze app. Ook hier
maakt u weer gebruik van het de desbetreffende link om de chat op te starten.
Leidt dit niet tot een oplossing, dan is het mogelijk om uw geschil aan te melden voor bemiddeling via
Stichting WebwinkelKeur via https://www.webwinkelkeur.nl/kennisbank/consumenten/geschil.
Vanaf 15 februari 2016 is het voor consumenten in de EU ook mogelijk om klachten aan te melden via het
ODR-platform van de Europese Commissie. Dit ODR-platform is te vinden op https://ec.europa.eu/consumers/odr/main/
. Wanneer uw klacht nog niet elders in behandeling is dan staat het u vrij om uw klacht te deponeren via het
platform van de Europese Unie.